2014

2014 Modeller hakkında teknik dökumanlar, fotoğraflar, testler, incelemeler, öneriler, görüşler…

Aksesuarlar

Motosiklet için tüm akesuar tanıtımları, incelemeler, teknik bilgiler, fiyatlar….

Bakım-Onarım

Motosikletlerimiz de bakım ve ilgi ister. Teknik yada Görsel Bakımlar, değişim, tamirat vb.

Eğitim

Motosiklet eğitimi için makaleler, ipuçları, sürüş teknikleri, ilk yardım vb. konular

MotorSporları

MotoGP, SuperBike, TMF Yarışları, Mahalli Yarışlar, haberler, sonuçlar hakkında bilgiler

Ana Sayfa » Genel, Gezi, Haber verelim dedik

3 Motor 13 Avrupa Ülkesi…. 1.Bölüm

Bu yazı toplamda 5.027 kez, bugün ise 0 kez okunmuştur.
Gönderen: Tarih: Pazartesi, 19 Nisan 2010Yorum Yok

2009 mayıs ayına kadar yaptığımız plan ve hazırlıkların bitme aşamasına gelmesi ile birlikte avrupada gideceğimiz ülkelerdeki havalarında haziran sonu gibi daha güzel olacağını düşünerek 27 haziran 2009 günü kapıkuleden çıkış yaparak yolculuğumuza başlamaya karar vermiştik.

Bu seyahatimizi planlarken en fazla 3 veya 4 motor grubu olarak başlamak istiyorduk.Dediğimiz gibide oldu,Bursa’dan ENGİN-GÜLSEREN TAYGUN,İstanbul’dan HÜSEYİN-FÜSUN IRMAK,Eskişehir’den SERDAR-ÖZNUR DÖNER olarak 3 motor eşlerimizle birlikte yaklaşık 7.bin km olarak planladığımız gezimizi (Avusturya’da biraz daha uzatarak 7.800 km olarak bitirdik) BULGARİSTAN,SIRBİSTAN,MACARİSTAN,SLOVAKYA,AVUSTURYA,SLOVENYA,HIRVATİSTAN,DAĞLIK KARADAĞ(MONTENEGRO),ARNAVURTLUK,MAKEDONYA,YUNANİSTAN-(İPSALA -TÜRKİYE) ülkelerindeki en güzel motosikletle gezilecek güzergahlarından geçmek üzre rotalandırdık.

Bir gün öncesinden serhat şehrimiz Edirnede buluşarak orda gece konaklayarak varsa yolculuk öncesi eksiklerimizi tamamlamak,ve sabah erken saatlerde kapıkuleyi geçip dinç ve dinlenmiş bir şekilde yolculuğumuzun ilk gününü geçirerek bu sayede konsantrasyon sağlamaktı.Edirneyi daha önce görmeyen eşlerimiz için tarihi yerlerinde dolaştık,selimiye camii’ni ziyaret ettik,elbette akşam yemeğinde meşhur ”edirne yaprak ciğeri” ile kendimize ziyafet çektik.Edirne son yıllarda şehircilik adına oldukça ilerleme kaydeden bir şehirmiz,trakya üniversiteside bu anlamda şehre oldukça ivme kazandırmış.Zaten yıllar yılı avrupalı olmuş bu şehirde kendinizi çok rahat ve mutlu hissediyorsunuz..Huzur veren bir yapısı var.Bir zsamanlar osmanlıya başkent olduğunuda hesaba katarsak gerisini varın sizler düşünün..

Edirne otobanında buluştuğumuz (pan) hüseyin abi ile enginle birlikte yalovadan hızlı feribota motorlarımızı yükleyerek yeşilköy üzerinden oldukça rahat bir trafikle istanbul’u geçtik.çok kolay şekilde buluştuk.Otoban da ilk trakya yağmurunu yiyerek bu sayede yağmurlukları test etme imkanı bulduk.Birbirimize yardım ederek kolaylıkla hallettik.Dost olmanın,ailece görüşmenin,samimiyetin bu gibi seyahatlerde çok güzel yanları var.şakalaşırken olsun,paylaşırken olsun,çok fazla eğilip bükülmüyorsun,Fikirlerini olsun,pazarlıkları olsun oldukça rahat yapıyorsun..en önemlisi birbirini kontrol etme durumunda kalmıyorsun,her şey çok doğal gelişiyor olduğundan inanılmaz rahatlık sağlıyor.İşte forumlar sayesinde tanıdığım bu eşsiz insanlar,güzel ağabeylerimin yanına insan kendini çok daha huzurlu hissediyor.( allah onlara uzun ömürler versin)..

Hepimizde ilk defa gerçekleştireceğimiz bu uzun ve maceralı yolun ister istemez bir heyecanı var üzerimizde,gideceğimiz yede nher türlü malzeme eksiğimizi daha ucuz ve daha rahat bulacağımız için bu yönde hiç bir kaygımız yok.Fakat nelerle karşılaşacağımızın ister istemez heyecanı oluyor.Buda kendi adıma söyleyecek olursam adrenalimi ister istemez yüksek tutuyor.

Raporumuzda yeri geldiğinde kısa bilgileri vererek isterseniz işin en renkli kısmı olan resimlerle anlatımına geçeyim..

Hazırlıklarımızı tamamlamış olarak sabah erken saatlerde yola çıkıyoruz..saat 10 hızlı feribotu ile bursa ekibi ile buluşup birlikte geçeceğiz ve hüseyin abi ile çorlu yakınlarında buluşacağız..

Hüseyin abi ve fusun hanım ile otobanda buluşuyoruz.

Yolda bizleri sollayan bu aracı fotoğraflıyoruz,neme lazım allah korusunda,olmaz-olmaz..

Honda pan-europan ile hüseyin-füsun

Yamaha fjr ile engin-gülseren

Edirnedeyiz.

hem yolda hem edirnede bizleri yağmur karşılıyor..( yanıma motosikletin brandasını almıştım yol boyunca çok işime yaradığını söylemem lazım)

Kaldığımız otelde kırkpınarın yeni ağası ile karşılaştık..kendisi ile konuşmam sırasında geçen seneki ağaya çok haksızlık yapıldığını,medyanın çok üzerine gittiğini,adamcağızın parası iel rezil duruma düşürüldüğü üzerine konuştuk,aslen of’lu olan ağa pek bir havalı idi,vermiş olduğu cevapta evvelki ağa’nın pek makbul biri olmadığını,her şeyi hakettiğini,rakiphane bir tavır ve uslupla söylemişti..bende kendisini nelerin beklediğini ayak üstü söyleyiverdim Laughing …OOOO biz yokken kıyamet kopmuş,ağa kemerini bile görmek istemeyecek duruma gelmiş..Tüm bunları yaşarken eminim benim dediklerim hala kulaklarında çınlıyordur.. Laughing Laughing ..eee ağam bugün ona ,yarın sana…rüzgar eken fırtına biçer.. Mr. Green

Selimiye tüm haşmeti ile sinan mimarı her zaman hatırlatıyor.

Başka yerde bu lezzette olacağını düşünemediğim ”ünlü yaprak ciğer”( asker de çok yerdim.şimdi daha bir güzel yapıyorlar)

Sabahın ışıkları ile kapıkuleye ilerliyoruz..

Gümrük işleri henüz biz geçmeden bir kaç gün başbakan tarafından yeni açılan kapıkule çok güzel olmuş olmasınada,avrupada birleşmeden sonra kalkan bundan daha güzel kapıların örnekleri hemen ötemizde duruken,EU ‘yu hedeflemiş bir ülke niye o kadar masraf edipte atıl kalacak milyon dolarla harcanarak yapılmış binaları yapar,buda bana çok mantıksız geldi doğrusu,bir yandan hoşuma giderken,bir yandan da hayıflandım durdum..

Yeni teknoloji kullanılarak bizlere verilen cip’ler sayesinde kolayca bulgaristan’a giriş yapıp ,gümrükten bir depo olsun komik parayla benzin alıyoruz.(gümrüksüz)
keyfi yaşıyoruz..

Bulgaristan’dayız..

Bulgaristan’a girişimizle birlikte sanki hala trakyada’ymışız gibiyiz..henüz değişen hiç bir şey yok..sadece rus harfleri kafa karıştırıyor,ara sıra bizden de oldukça tabela var..bu yolu bizim tır lar epey kullandıkları için yer gök türkiyeli araçlarla dolu..yol boyu hizmetlerde anadolu düzeneğinde ..hiç yabancılık çekmezsiniz Laughing

Bulgaristan da radar dan çok şikayet edilir..Meskun mahellerin hepsinde kurulu radar var..40-50 km ile geçildiğinde hiç sorun yaşamazsınız..biz yaşamadık.Sürekli yol kenarında otların içersinde kalmış tabelaları itina ile takip ettik..karşı yönden gelen gurbetçi kardeşlerimiz polis araçlarının önünde ceza öemek için uzun kuyruklar oluşturmuşlardı Embarassed

Sofya’ya yaklaşınca otobandayız..buraya kadar motosikleti hep düz satıhlarda kullandığımız için hiç bir adrenalin yok açıkçası..sıkıyorsun gazı gidiyorsun..her yer dümdüz..

Eşleri sürekli foto için bizlere inanılmaz yardımcı oldular..

sofya dedinizmi size bu gotik tarz da inşa edilmiş kadetrali anlata anlata bitiremezler..şehrin içersinde ulaşılmazı çok kolay..sofyayı dikine geçen oldukça geniş bir cadde üzerinde..zaten ne varsa bu cadde üzerinde dizili..

Şehir merkezinde kısa bir duruş yapıp meydandaki continantel otelin bahçesinde çay ve kekler eşliğinde kndimize bir ziyafet verdik..bu alan oldukça neşeli ve güzeldi..etrafı tüm kafeler ile çevrili idi..

Sırbistan sınırına doğru ilerliyoruz..sınıra 100 km cıvarında bir yolumuz kaldı..sırbistan yolu üzerindeki kanyonlar ve çevre hrika..fotoğraf makinamızın şarzı bittiği için bende görüntü yok ama gerçekten sırbistan sınırına doğru hem hairka virajlar ve çok kaliteli bir asvaltla tek yönde ilerleyebildiğiniz yan tarafınızdaki nehirle birlikte muhteşem bir doğa içersinde yol alıyorsunuz..karadenize benzetilebilir rahatlıkla..

Pasaportlarımız ve türk oluşumuzdan dolayı iyi ilişkleri içersinde olamadığımız(bosna ve belgradı bombalayan nato konularından dolayı) sırp gümrüğünde nasıl karşılanacağımızı bilmediğimiz için hafif bir endişe yok değil içimizde..

Şakalar eşliğinde bizi karşılayan sırp pasaport polisi ara sıra türkçe konuşmayıda ihmal etmeyince hepimiz sevindik doğrusu..çok sıcak bir tavırla işlemlerimizi yaptılar..gümrüğü geçer geçmez türk gurbetçilerin çilesini yakınen gördük..

Aralarında sohbet ettiğimiz gurbetçiler bizlere durumları hakkında şikayetlerini belirten konuşmalar yaptılar..ara sıra korna eylemleri yapıyorlardı..dayanamadım gümrük memurlarının yanına giderek niçin yavaş çalışma içersinde olduklarını sordum..( nasıl olsa yakınlık gördük ya içeri girerken..birde üzerimdeki anatoliariders yazılı yeleğin ne anlama geldiğini bence çözmüş değillerdiki, çok yakın bir tavırla bana ” bulgaristandan gelirken yolun çok dar ve tek yönlü olduğunu bizzat gördüğümüzü anlattı.Bu yolun tamamının kamera ile izlendiğini,yoğun tır geçişleri ile tıkandığını,sabırsız gurbetçilerin burda yapacakları aceleci sürüşle bir çok ölümlü kazalara meydan verdiğini,uzun yıldan beri bu yavaş uygulama ile onları onarlı gruplar halinde yola saldıklarını ,bu durumu gidip gurbetçiler ile de paylaşmamam konusunda beni de bir taraftan uyarmayı ihmal etmedii

Yani bizim gurbetçilerin yavaş çalışıyor bu sırp gümrüğü şikayetleri aslında tamamen onları düşünülerek hareket ettiklerini ben anlamıştım..Avrupalı mantığı ile olaya sağlıklı bir çözüm getirdikleri apaçık ortada..yoksa bizlere garezleri olsa hepsini birden salarlar,sonrasında allah mahafaza.. Embarassed Embarassed

sınırdan 150 km uzaklıktaki atalarımızın bir zamanlar oldukça uzun yıllar bulunduğu ”NİŞ” kentinde gecelemek üzere yola koyuluyoruz..Nişe geldiğimizde uluslarasaı basketbol turnuvası yüzünden otelleri kapatıp yerleşen kafileler yüzünden otel bulamıyoruz..saatlerce şehir içersinde otel bulma çabalarımız sonuç vermiyor..son çare nehir kenarındaki parkların birine çadır kurmak Laughing ..ama hızır yetişiyor..evvelce yer bulamassanız yardımcı olurum diyen bir otel resepsiyonist bayan’a tekrar gidiyorum..20-25 telefon görüşmesi neticesi sonucunda bize oldukça güzel ve temiz bir pansiyon ayarlıyor..Yine göğsümüzdeki ay-yıldızlı türk bayrağı işlemeli tişörtümüzü göre göre güya bizlerle arası açık olduğunu düşündüğümüz sırp’lardan son derece sıcak kanlı ve yardımsever bir davranış görüp hayretler içersinde kalıyoruz..( Kardeş bildiğimiz bosna-hersek te bize takınılan bosna gezimizde anlattığım zaman hayretler içersinde kalacaksınız Embarassed )

Gece niş’te geçirdiğimiz zamanda çok güzeldi..kendimize bir kasap-restaurant’ta ”helal” köfte bile yaptırdık Laughing ..(dana etinden)hanımlar hemen yan daki pastahanenin ürünleri ile ilgilendiler..sokakta kendi memleketimizde ki kadar rahat ettik..hala trakya’da hissediyroduk kendimizi.bizden daha temiz ve düzenli olduklarını söylememde sakınca yok.

Sırbistanın harika otobanları var..ama bilirisiniz motorcu otobanı çok sevmez..belgrada gitmenin başka bir yolu yok Embarassed

Karşı şeritte belliki bir şenliğe giden yüzlerce motosikletli var..polis eşliğinde yol alıyorlardı..

Belgrad dolaylarında hava fena kapatıyor..gökyüzüne siyah ve gri bultlar hakim..belliki kötü bir sağanak yağış göreceğiz. Crying or Very sad

dediğimiz oluyor sanki gök deliniyor.. Mr. Green Çok şükür kendimizi şehir içersinde bir kafeye attık..artık rahatça yağabilir..hayatımda duymadığımız ölçüde gök gürültüleri eşliğinde yağmuru seyrettik.. Mr. Green

Yağmur sonrası Belgrad merkezine doğru hareket ediyoruz..Kapalı bir havada tenha sayılcak bir trafikte belgradı dolaşmak çok rahat..belgrad tepeler üzerine inşa edilmiş çok güzel bir balkan kenti..Savaş sırasında bombalanan binalara hiç dokunulmamış olduğu şekilde durması savaşın nasıl bir şey olduğunu insanlığa anlatmaya çalışıyor..

Belgrad turumuzu tamamlayıp novi-sad’ı ziyaret edip Macaristan’a doğru hareket ediyoruz.

Tuna üzerinden geçerken haşmetinden ve osmanlının bir zamanlar yaşadıklarından dolayı tüylerimiz diken diken oluyor..balkanları gezerken o kadar çok nehir ve derelerden geçiyoruzki o zaman anadolun gerçekten su fakiri olduğunu anlayabiliyoruz..heleki o düm düz çayır ve otlaklar,mısır ve ayçicek tarlalarından batan ufuk çizgisi …gerçekten çok çok bereketli topraklar..Hep yıllardır niye avrupaya seferler düzenlediğimizi kafam almazdı..İşte haçlılar güçlenmesin vs.vs.lafları bana pek doğru gelmezdi..Bizler hiç bir zaman ”asimilasyonu” seçen ve uygulayan millet olmadıkki? olsa idik şimdi bu çoğrafyada son yıllarda çektiğimiz sıkıntıları çekermiydik..( Amerikada’ki yerlilleri bir düşünün..tarihteki tahmin edilen nufusları 10 milyon..bogün onbinlerle anca ifade edilebiliyor)

Neyse,asıl konumuza dönecek olursak..işte Muhteşem tuna..

Köprü üzerinde durmanın yasak oldmasından dolayı anca bu kareleri alabiliyoruz..yakından görmenizi o kadar çok isterimki..

hemen yanıbaşındaki kanal..

hey gözünü sevdiğimin ”PAN” ı.( çok şükür bir bordo rengini Eskişehir envanterine katabildik Laughing )

belgrad’tan iki-üç saatlik bir yolculukla Novi-sad kentine geliyoruz..Çok otantik ve çok güzel bir kent demeden geçemeyeceğim..Ayrıca Üniversite şehir olması sebebi ile Eskişehire bazı yönlerden çok benziyor Laughing

Image..

Novi sad taki molamızdan sonra Macaristan sınırına doğru yola koyuluyoruz..Otoban sürüşündeki sıkıcılıktan bunalıp ara yolları kullanmayı tercih ederek ilerlemeyi daha neşeli bulduğumuzdan yan yollara sapıyoruz..yol kaliteleri mükemmel ama bun kezde hız sınırlarına muhatap olunca ilerlememiz yavaşlıyor..

Yemyeşi ve çok temiz ve nizamlı sırp köylerinin arasından ilerliyoruz..Bizler ne zaman böyle köyler görebileceğiz memleketimizde diye hayıflar içersinde gözlerimiz kamaşarak ilerliyoruz..Balkan insanı gerçekten çok temiz ve intizamlı..Bizim trakyamız biraz olsun benzesede bu yolda onlar çok ilerleme sağlamışlar gerçekten.Arazide dümdüz olunca işler kolaylaşmış..

Yağmur çiselemeye başlıyor..günlerdir restaurantlarda yemek yemekten yanımıza aldığımız nevaleleri bu köprü altında balık tutan sırp köylüleri ile birlikte yine onların izni ile arabalarının kaputunu yemek masası olarak kullanıyoruz..şakalar eşliğinde yemeğimizi yiyoruz..bu arada üzerimizde ki tişörtlerimizin tam göğüs hizasında bulunan AY-YILDIZ’lı bayrağımızı gören bizim nereli olduğumuzu sormuyor bile.. Laughing ..Sırbistanda çok güzel karşılandığımızı belirtmem gerek.Ankara’daki konsolosluk maceramdan sonra gerçekten bu ülkeyi hızla terkederim diye düşünüyor ve söylüyordum.İşte gidip görmeden yaşamadan bir memleket hakkında fikir yürütmek doğru değil..Avrupalılara yıllardır bizim ülkemize gelmemeleri yönünde yapılan anti propangandaları düşünmek bile istemiyorum..

Ver elini Macaristan…

Sırbistanda son durağımız olan novi-sad’tan ayrılarak yine dümdüz ovada otobanda yol alarak tekrar macaristan’a doğru yola çıkıyoruz.Macaristana girişimiz hava kararmaya yüz tuttuğundan dolayı sınırı geçer geçmez önümzdeki ilk şehir olan szeget’te konaklayacağız.szeget sınırı geçer geçmez 20 km uzaklıkta 500 bin nufuslu bir macar şehri..Macaristan avrupa birliği üyesi olduktan sonra son yıllarda en hızlı gelişen ülkelerden.Macar halkı bizler gibi orta asyadan gelen türk kavimlerinin asimile olması ile Türklüğünü unutmuş milletlerin de barındırdığı ülke,burada Alp-methe(mete) Atilla gibi isimlere rastladığımızda şaşırmamak lazım..Avrupadaki ALP dağlarına büyük hun imparatoru Atilla’nın isim verdiği söylenir.Ayrıca macar mutfağı yemekleri ve börekleri ile Türk mutfağına oldukça benzerlikler gösterir.Ünlü ”Gulaş”ları bizim ”tas kebabı”ndan çok farklı değildir..Aynı zamanda uzun yıllar osmanlı altında bulunan ülkede bu yemeğin adının yeniçerilerin(kim sevmezki Very Happy ) çok sevdiği taskebabına”kul-aşı) demelerinden alıntı olduğuda söylenmekte..

Szeget oldukça sakin ve tarihi dokusunu koruyabilmiş tissa nehrinin kenarına kurulmuş şirin bir macar kenti..

şehir içersinde tur atarak gördüğümüz pansiyon tabelalarını takip ederek ”anna pansiyon’un yolunu tuttuk..nehri geçtikten sonra şehirn doğusunda kalan tek katlı bahçeli evlerin ve vilların olduğu güzel bir mahelle içersinde oldukça şirin bir pansiyon..güler yüzle bizleri karşılayan ev sahibi ve hafif kafayı bulmuş kocası :partyman: Very Happy bizleri odalarımıza yerleştirdi ve motorlarımızı parkederek odalarımızın yolunu tuttuk..

Sabah ev sahibimizin bizlerin kahvaltıda verdiğimiz siparişleri bir güzel hazırladıktan sonra nefis bir kahvaltı sonrası başkent’budapeşteye doğru yol aldık..ben gruptan şehirde biraz daha fazla foto çekme izni ile erken hareket ettiğimden daha sonra hüseyin ve engin abi birlikte başka bir yol ile şehirden çıkış yapınca budapeşte yakınlarında otobandaki benzinlikte telefon trafiği yaparak buluştuk.. :shy:

Budapeşte’ye doğru yol alıyoruz..

Budapeşte’de daha önce belirlediğimiz otel’e yerleşip kapalı garaj’a motorlarımızı parkedip hemen yolumuzun karşısındaki metro ile şehir merkezine hep birlikte gezmek için gidiyoruz..(metro canavarı olduğum için benim için pek sorun olmuyor)

Fusun abla elindeki turist rehberi kitabı ile kısa bir ders çalışıyor. Very Happy

Şehirleri gezmenin en güzel yolu varsa hemen bir üstü açık tur otobüsünde yerinizi almanız,keşfetmenin diğer bir yöntemi de mutlaka en tepe bir yerlerden tüm şehri görmeniz,bu ikisinide yapabilmeniz için tüm avrupa şehirlerinde oldukça imkanlar var..Zaten inşa ettikleri kulelerin yada gökdelenlerin son katlarını,yada doğal tepeleri bunun için kullandırıyorlar..bizimm galata kuleside bir zamanlar tüm istanbulu’u ayaklar altına almamışmıydı?..ordan istanbulun en güzel panorması seyredilebilir hala..bizde minareler çok kişinin birden çıkmasına elverişli değildir,oysa büyük kadetrallerdeki gözetleme ve çan kuleleri para ile çıkılan önemli izleme yerleri olrak avrupada yerini almaktadır :rolleyes:

6 lişi olmamızın ve turistik hizmet verilen yerlerde ‘grup’ rehberi gibi davranıp grup indirimlerinden ve farklı hizmetlerden yararlanmaya çalıştım..tüm indirimleride bu sayede almış oldum Very Happy

grubumuza özel hizmet verecek otobüste yerimizi alıyoruz..

ve başlıyoruz budapeşte caddelerinde önemli turuistik geziye ..

Oldukça güzel ve sıcak bir havada yaptığımız gezimizde biraz sonra başımıza ne geleceğinden haberimiz yok Wink

Konyakçı değil,bizim Pan hüzeyin abi Very Happy

Ünlü parlemento binası..

2.Dünya Savaşı müzesi..duvarlarında mermi izlerini seçebilirsiniz..

Aniden bastıran şiddetli rüzgar eşliğinde yağmur yinede keyfimizi kaçırmayı başaramadı ..

Dondurma yağmurda’da yenir.. Very Happy

Caddeli dolaşıp tuna kenarına geldiğimizde onun dehşetli akışını gördük..kenarındaki yollar sular altında..

Bu hareketli yede içeceklerimizi yudumlamak için mola veriyoruz..

Yine geldiğimiz gibi metro ile gece otelimize ertesi güne dinlanmiş olarak girmek için dönüyoruz..

Eee biraz yorgunluk var gibi..

Ve ertesi gün..Viyana ‘ya yaklaştığımızda haydi şurdan slovakya’ya girip Başkenti Bretislavayıda görelim(iyiki gitmişiz) diye direksiyonları kırıveriyoruz..

Yol boyunca tabelalar..Bakalım ne anlayacaksınız Question

Daha sonra yunanistan’da dönüş yolunda başımıza bela olacak engin abinin fjr’sindeki arka lastikteki çivi’yi arkasından giderken inik gördüğüm lastiğinden şüphelenerek ilk benzinlikte durduk..kontrol ettiğimizde sanırım türkiyeden kaçak getirdiği misafir lastikte uysal bir şekilde duruyordu. :green: bende yanımızdaki tır’cıdan yardım isteyerek onun hava basma düzeneğinden yardım alıpm lastiğimizi şişirdik.çek şöför bizim türk olduğumuzu anlayınca hem çok yardımcı oldu hemde bize yunanistandan yüklediği karpuzdan ikram etti Very Happy

artık kullanılmayan sınır kapısı.

Başkent Bratislava çok şirin ve dünyanın en güzel ”orjinal”sarışınları ile öne çıkmış güzel bir şehir Very Happy (fotoğraf makinaları hanımlarda olduğu için kaldırım resimleri yayınlayamadığım için üzgünüm :green: )

Oradaki ünüversite de okuyan türk ler yanımıza geliyorlar..

Ve ayrılık vakti..

Viyana’ya doğru yola koyuluyoruz..

Bratislava’ya kısa ziyaretimizden sonra viyana’ya doğru tekrar yola koyuluyoruz..iki başkent birbirine oldukça yakın,50 km… Very Happy sıkı bir tempo ile kolayca viyena’ dış mahallelerine ulaşılıyor..Bir konuyu hemen anlatmam gerekirse tüm AB ülkelerinde otoyol gişeleri kaldırılmış olduğundan bulunduğunuz ülkenin otoyollarını kullanırken mutlaka 1.haftalık,1 aylık yada 1 yıllık kullanma biletlerini otoyol üzerindeki benzinliklerden satın almalısınız..atlarsanız yapılan kontrollerde ne kadar ceza’ya muhatap kalacağınızı ilerki bölümde anlatacağım.Avusturya’da uzun tünellerden önce gişelerden aldığımız biletin sadece tünel için geçerli olduğunu dikkate almadan salına salına avusturya otobanlarında fink attık..taki slovenya sınırına 100 mt kala’na dek.. Very Happy ( yeri geldiğinde bahsetmek üzere)..

Başkent viyena,muhteşem binaları ve tertip düzeni ile hepimizi en baştan etkiliyor..Başkenti gezdikten sonra yaz aylarında mükemmel asvalt kaliteleri ile motorcuların parkur edindiği ”PASS”yani geçitleri aşacağız..iştahımızı daha sonra bu dünya harikası manzaralar eşliğinde oldukça virajlı,adrenali yükselten yollara saklıyoruz…

Şehir merkezine yakın bir yerde motorlarımızıda güvenli şekilde kapalı parkı bulunan otelimize yerleşiyoruz..Yeri gelmişken bizlerin türk olduğunu anlayıp yardım eden sivaslı inşaat işçisi aliye çok teşekkür ederiz..

Otel’e yerleştikten sonra hem viyanayı dolaşmak,viyana akşamını yaşamak,opera’yı görmek,hemde akşam yemeğini avusturya mutfağı ile tamamlamak üzere şehir merkezine doğru hep birlikte yürüyerek gidiyoruz..

Hüseyin -füsun,Engin-gülseren ve biz hep birlikte Viyana kaldırımlarını arşınlarken bir yandan da osmanlının çöküşüne sebeb olan viyana kuşatmasını anlata anlata ilerliyoruyuz..(iyiki alamamışız,yoksa bugün bir açıkhava müzesi gibi olan şehirden eser kalmazdı..İstanbulda bırakmadığımız gibi :shy: )

Ünlü Opera meydanı ,içeri giremeyenler dışarda kurulu bulunan dev ekrandan izleme imkanı buluyorlar..

Akşamı edip gece ilerleyen saatlerde otelimize geçip ertesi gün asıl amacımız olan viyana pass’larını motorlarla geçmek için dinlenmeye çekiliyoruz..Avusturya’da yükselip dağlardaki platolara çıktıkça hava sıcaklığının 10 hatta doruklarda – derecelere düşeceğini biliyoruz..yağmur yada karla karışık yağmur’a hazırlıklıyız..yaz ortasında kışı yaşayacağız.. :shy: ..

sabah erken hareket edip avusturya ortalarında alp’lere doğru teker çeviriyoruz..

Viyana’dan sonra 100 km ilerde otobandan çıkıp dağ yolarına doğru gidiyoruz..

Yukarılara çıktıkça soğuyan hava zaman zaman yağmur ‘da atıştıryor..ancak etrafın güzelliğinden üşümek aklımızın ucuna bile gelmiyor..yeşil denizinde gözlerimiz adeta bayram ediyor..Yanımızdaki nevaleleri bitirip yola motorlarımızı daha’da hafifleştirerek devam etmek istiyoruz..Yol kenarındaki bu park alanında eşlerimiz bizlere nefis yemekler hazırlıyorlar..

Yemek molası sonrası ALP’lerle kucaklaşıyoruz..

Devam edecek…..

2. Bölüm İçin TIKLA

Kaynak : HMK

Yorum Yazmak ister misin ?

Yorumlari RSS Okuyucunuz ile takip edebilirsiniz. RSS ile Takip etmek icin TIKLAYINIZ

To prove you're a person (not a spam script), type the security word shown in the picture. Click on the picture to hear an audio file of the word.